Te-ai intrebat vreodata daca ar fi sa renunti la unul din simturile tale –  vazul, auzul, mirosul, gustul si simtul palpabil, la care ai renunta? Este o interbare grea, cu siguranta deoarece toate simturile sunt esentiale pentru organism.

Cu toate acestea, exista o vorba din popor care spune ca tii la cineva „ca la ochii din cap”. Este de stiut faptul ca simtul vizual este cel mai important pe care il poate avea cineva. In zilele noastre, ne supunem ochii unui stres urias in fata calculatorului, televizorului si al telefonului mobil. Pe masura ce imbatranim, vazul nostru se deterioreaza.

Sunt anumite vitamine, cum ar fi vitamina E,C zinc, luteiana si zeaxantina pe care organismul nu le poate produce de unul singur. Este important pentru o sanatate buna sa obtinem toti acesti nutrienti.

1. Vitamina E

Proprietatile antioxidante din vitamina E protejeaza organismul si neutralizeaza radicalii liberi, oferind protectie ochilor impotriva radiatiilor UV. Alimentele bogate in vitamina E sunt:

  • Nucile
  • Avocado
  • Migdalelele
  • Kale
  • Varza de buxelles

2. Vitamina C

Vitamina C este un antioxidant puternic esential care ajuta la cresterea colagenului, la vindecarea ranilor si ajuta organismul sa se vindece in mod natural. Concentratii mari de vitamina C protejeaza ochii de afectiunile cauzate de soare si previne formarea radicalilor liberi.

Alimente bogate in vitamina C sunt:

  • Sfecla
  • Kale
  • Telina
  • Cartoful dulce
  • Afinele

3. Zinc

Zincul este o minerala esentiala care ajuta la o buna functionare a retinei.  Zincul are rolul de a transporta vitamina A de la ficat la ochi si pentru a produce melanina. Melanina ajuta la mentinerea unei culori frumoase a pielii, parului si ochilor. De asemenea, protejeaza impotriva radiatiilor UV prin absorbtia luminii.

Un simptom al deficientei de zinc este pierderea gustului. Daca mancarea ta are gust mai plictisitor, consulta un medic pentru a verifica nivelul de zinc.

Alimentele bogate in zinc sunt:

  • Vita
  • Semintele de susan
  • Lintea
  • Quinoa
  • Semintele de susan
  • Spanacul

4. Luteina

Luteina este clasificata precum un carotenoid si iti protejeaza ochii de radiatiile soarelui. Acest antioxidant puternic se gaseste in cantitati mari in retina iar studiile recente au aratat ca luteina combate celulele canceroase si nu le lasa sa se formeze.

Alimtenele bogate in luteina sunt:

  • Kale
  • Spanac
  • Broccoli
  • Porumbul

5. Zeaxantina

Zeaxantina este un membru din familia de carotenoide si face echipa buna cu luteina pentru a preveni pierderea vederii. Aceasta promoveaza sanatatea ochilor si reduce riscul de obezitate. Alimentele bogate in zeaxantina sunt:

  • Kale
  • Spanac
  • Ouale
  • Citricele
  • Busuoicul

Beneficiile carotenoizilor sunt inca studiate. Putinele studii publicate terminate confirma ca carotenoizii sunt extrem de importanti pentru organism, in mod deosebit pentru calitatea simtului vizual.

Consumul de alimente bogate in antioxidanti este benefic pentru tot organismul si este necesar pentru prevenirea anumitor boli. Mentine-ti ochii curati hranindu-i cu nutrientii potriviti.