Consumatrii de alcool ar trebui să ştie că berea, vinul şi băuturile spirtoase pot influienta foarte mult cantitatea de glucoză, alcolul putând să o crească sau să o scadă. Acest lucru poate influenţa creşterea greutăţii corporale.

Persoanele care suferă de diabet nu ar trebuie să consume sub nici o formă alcool, pentru a putea controla glicemia i se permite să bea un pahar de alcool pe zi, şi acela să fie în timpul mesei.

Excepţie fac cei care sunt dependenţi de insulina, acestora le este recomandat de către specialişti dacă consuma alcool trebuie să consume şi mese bogate în glucide pentru a face pe cât posibil să evite hipoglicemia. Şi asta nu este tot, diabeticii se confruntă şi cu excesul de colesterol, tensiuni mari şi disfuncţii hepatice de aceea este bine că aceste persoane care aua ceasta boala să nu bea sub nici o formă.

Cercetătorii au demonstrat prin studii ca un consum moderat poate fi bun pentru sănătatea organismului. De exemplu vinul roşu are efect protector asupra bolilor cardiace, dar consumat în exces afectează ficatul şi creşte tensiunea arterială.

Alege gustarile sanatoase

Cei mai multi oameni se confruta cu lipsa timpului. Din acest motiv obisnuim sa mancam la birou, in mers, in masina si asa mai departe. Astfel, alegem sa mancam ce ne este la indemana: un covrig, un corn, sticksuri sau chipsuri. Pe scurt – produse pe care le putem cumpara de la orice magazin, la indemana oricui. De multe ori alegerile noastre nu sunt printre cele mai sanatoase.

Recomandarea noastra este sa includeti intr-o proportie cat mai mare fructele si legumele ca gustari in meniul dumneavoastra zilnic!

Va puteti lua de acasa mere, banane, cirese sau alte fructe. Va puteti prepara o salata delicioasa sa o savurati la birou. Sau de ce nu, puteti consuma fructele ca atare. Puteti include si legumele pe lista gustarilor dumneavoastra zilnice. Va puteti taia felii de ardei sau morcovi.

Pentru un stil de viata sanatos, medicii nutritionisti recomanda cel putin 4 – 5 portii de fructe si legume zilnic.

Alte recomandari pentru gustari sanatoase: iaurturi, nuci, seminte, hummus, biscuiti din faina integrala, pop corn.

Beneficiile gustarilor sanatoase:

  • aportul de vitamine;
  • imbunatatirea sistemului imunitar;
  • intarzierea procesului imbatranirii;
  • reducerea riscului de aparitie a diverselor forme de cancer;
  • reducerea nivelului stresului;
  • detoxifiere;
  • o silueta mai bine definita – legumele si fructele au putine calorii;