Daca suferi de diabet de tip 2 sau te straduiesti sa iti mentii greutatea sub control, sansele sunt ca nivelul tau de glicemie sa fi iesit putin de sub control. Poate ca iti este greu sa iti gestionezi tot timpul glucoza, care ar putea cauza nenumeroase probleme.

Nu este cazul sa disperi! Exista multa alimente care te pot ajuta sa iti mentii glucoza sub control. Acestea contin nutrienti care te ajuta sa iti gestionezi nivelul de zahar din sange, facand mai usor controlul glicemiei.

Cele mai bune alimente pentru gestionarea glucozei

1. Scortisoara

Scortisoara nu este doar un deliciu in terciul de ovaz sau in vin, ci este este de asemenea o bomba de nutrienti care te ajuta sa iti gestiunezi nivelul glicemic. Scortisoara te ajuta sa reduci nivelul de glucoza- impreuna cu colesterolul rau – facand acest aliment ideal pentru a preveni cresterile uriase de zahar in sange.

2. Ovaz

Ovazul este plin de fibre sanatoase, unul din cei mai buni nutrienti pentru a gestiona nivelul glicemic. Fibrele incetinesc rata de absorbtie a organismului, asigurandu-te ca carbohidratii se transforma in glucoza mai greu. Acest lucru face ca glucoza sa ramana constanta pentru mai mult timp, la un nivel decent.

3. Seminte de schinduf

Cu toate ca nu este un aliment prea comun, este totusi unul dintre cele mai bune pentru a mentine sub control nivelul de zahar din sange. Acesta scade nivelul glicemiei al persoanelor care sufera de diabet de tip 1 si 2 si chiar si pentru prediabetici. Toate acestea multumita continutului mare de fibre aflat in seminte.

4. Somon

Nu doar ca somonul este plin de proteine si de acizi grasi, de asemenea este bogat in vitamina D – unul din principalii nutrienti pentru gestionarea nivelului glicemic. Un nivel scazut de vitamina D creste riscul de diabet de tip 2, asadar crescand cantitatea de vitamina D consumata este o cale isteata de a preveni aceasta afectiune.

Omega 3 din somon te ajuta de asemenea sa protejezi inima si sa reduci umflaturile care sunt adesea cauzate de rezistenta la insulina.

5. Usturoiul

Usturoiul nu te scapa doar de vampiri, dar te ajuta de asemenea sa scazi nivelul de glicemie din sange. Studiile au descoperit ca usturoiul este foarte eficient pentru controlul nivelului glicemic la iepuri, datorita antioxindantilor si sulfurului pe care il contin.

PS: Ceapa este aproape la fel de buna ca usutorul!

6. Migdalele

Fiind plina de vitamina E si fibre sanatoase, migdalele sunt pline de nutrienti care gestioneaza nivelul de sange, fier, magneziu, zinc si proteine, toate acestea ajutandu-te sa tii glucoza sub control. Continutul de fibra din migdale incetineste digestia carbohidratilor. Sunt ideali pentru a mentine sub control nivelul de colesterol!

7. Avocado

Avocado sunt o sursa excelenta de acizi grasi mononesaturati, care te ajuta sa echilibrezi nivelul de zahar din sange. Nu doar ca aceste fructe te ajuta sa controlezi nivelul de glucoza, dar poate fi folosit chiar si pentru a reduce sindromul metabolic.

8. Portocale

Citricele sunt cunoscute pentru vitamina C, dar sunt de asemenea o sursa foarte buna de pectina. Pectina este formata din fibra care afecteaza nivelul de colesterol si nivelul de glucoza.

9. Afine

Un studiu din 2010 a constatat beneficii uimitoare prin adaugarea afinelor in dieta persoanelor obeze cu prediabet. Dupa cateva smoothie-uri pe zi timp de 6 saptamani, sensibilitatea la insulina a crescut.

10 Otetul de mere

Otetul de mere este popular de mult timp. Un studiu a constatat ca persoanele care beau otet de mere cu apa inainte de masa au beneficii uimitoare. Acesta ajuta la cresterea sensibilitatii insulinei si reduce cresterile mari de zahar in sange dupa o masa bogata in amidon. Daca iti faci griji pentru nivelul crescut de glucoza in sange, adauga aceste fructe in dieta.