Inflamatia este o parte naturala a organismului dar in acelasi timp inflamatiile cronice pot fi extrem de periculoase. Studiile arata ca inflamatia joaca un rol important in aparitia artritei, obezitatii, bolilor de inima si chiar a cancerului.

Pot alimentele pe care le consumam sa contribuie sa contribuie la aparitia inflamatiilor? Se pare ca alimentele pot, de fapt sa combata problemele inflamatorii. Exista multe alimente care actioneaza precum antiinflamatori naturali. Daca iti este greu sa tratezi inflamatiile, citeste mai departe.

1. Pestii cu grasimi

Acizii grasi cu omega 3 au o varietate de efecte antiinflamatore si imunomodulatoare care pot fi relevante pentru tratarea aterosclerozei. Copt, la gratar sau fript, pestele este mai bun pentru tine decat prajit, uscat sau sarat.

2. Frunze verde-inchis

Vitamina E, adesea gasita in frunzele verzi precum kale sau spanac joaca un rol important in reducerea inflamatiei.

3. Nuci

Efectele benefice ale nucilor asupra bolilor cardiovasculare s-au dovedit a fi foarte bine documentate iar nucile sunt esentiale in dieta mediteraneana care multi o recunosc pentru beneficile sale antiinflamatorii.

4. Ghimbirul si turmericul

Popular in Asia si India, aceste doua condimente au proprietati antiinflamatorii extraordinare. Turmericul este in mod deosebit special pentru tratarea problemelor antiinflamatorii. In unele cazuri, acestea pot fi la fel de eficiente precum anumite medicamente cum ar fi Ibuprofenul.

5. Usturoi

Aceasta iarba este cunoscuta pentru efectele sale asupra capacitatile sistemului imunitar, dar are de asemenea proprietati antiinflamatoare extraordinare. Este folosit pentru a trta inflamatia in cancer, datorita faptului ca poate fi consumat in cantitati mari.

6. Ulei de masline

Orice contribuie la o dieta sanatoasa pentru inima, este de asemenea potrivit pentru combaterea inflamatiilor cronice. Uleiul de masline este extraordinar de bun deoarece, conform numeroaselor studii nu este eficient doar pentru reducerea infmalatiei, dar de asemenea protejeaza articulatiile, fiind un aliment perfect pentru cei care sufera de artrita.

7. Anumite fructe

Merisoarele, zmeura, afinele si capsunile, toate contin nutrienti antiinflamatori. Zmeura si afinele sunt in mod deosebit importante, insa visinele sunt de asemenea un fruct cu un efect anti-inflamator foarte puternic.

Mananca sanatos pentru a preveni inflamatia

Prevenirea inflamatiei se face printr-o dieta – dar asta nu inseamna ca trebuie as iti limitezi alegerile alimentare. Dupa cum vezi, multe alimente au proprietati antiinflamatoare.  Daca te documentezi putin, vei gasi chiar mai mai multe decat in aceasta lista.