Numararea caloriilor zilnice este o regula de baza pentru a slabi. Recunoasterea alimentelor slabe in calorii nu este asa de usor precum citirea etichetelor. De fapt, aproape 50% dintre etichete nu contin cantitea exacta de calorii.

Mai jos este o lista a fructelor si alimentelor slabe in calorii care te ajuta sa slabesti.

14 alimente slabe in calorii pe care le poti manca zilnic

1. Ceapa

Ceapa gatita contine aproximativ 44 calorii la 100g. Contin fosfor, potasiu, vitamina B6 si vitamina C. Acestea contin compusi puternici precum quecetina si sulfur. Acesti compusi ofera cepei proprietati chimiopreventive. De fapt, oamenii de stiinta considera ca compusi organosulfuri in opresc cresterea tumorilor si combate radicalii liberi.

2. Castravetele

La 8 calorii pe jumatate de ceasca de castravete taiat, aceasta leguma este cat se poate de aproape de calorii 0. Este o sursa excelenta de vitamina K si electroliti. Mai mult de atat, castravetele contine flavonoli fisetini anti-inflamatori care protejeaza creierul. Printre altele, protejeaza celulele nervoase de boli de boli cum ar fi Alzheimer.

In ultimul rand, flavonoidele si taninurile gasite in castravete combat radicalii liberi si amelireaza durerea.

3. Telina

Telina nu este folosita in alimentatie asa de des fara motiv. O ceasca de telina taiata contine doar 16 calorii. De fapt, aceasta necesita mai multe calorii sa se digere decat contine. Mai mult decat atat, telina nu isi pierde valorile nutritionale bogate cum ar fi vitamina K,A,C, folatii, potasium si antioxidantii dupa ce a fost gatita.

Sucul de telina are abilitatea de a proteja organismul impotriva anumitor tumori. Telina contine fibra multa fibra si aap, care imbunatateste digestia si ajuta hidratarea. Cu toate astea, telina contine mai mult sodiu decat celelalte legume, asadar cei care doresc sa nu limiteze raportul de telina consumat ar trebui sa limiteze consumul acestuia.

4. Varza de Bruxelles.

Aceasta leguma contine cam 38 de calorii pe ceasca. Aceasta ofera 125% din necesarul zilnic de vitamina C si 195% din necesarul zilnic de vitamina K. De asemenea sunt foarte bogate in proteine. Are beneficii extraordinare precum scaderea riscului de cancer la planaci si colorectal asupra unor persoane.

Gatita corespunzator, varza de Bruxelles are un gust dulce, usor amarui.

5. Merele

O ceasca de mere taiate contine doar 65 calorii, facand acest fruct foarte slab in calorii. Mai mult decat atat, este bogat in vitamina C, potasiu si querecetina. Mai mult decat atat, merele contin catechine, antioxidanti care imbunatatesc functiile creierului si a muschilor.

6. Portocalele

La 62 calorii pe fruct, portocalele sunt o alegere buna, slaba in calorii pentru a-ti lua necesarul zilnic de vitamina C. Contine olati si potasiu. De fapt, o portocala contine peste 170 de fitochimicale si peste 60 de flavonoizi. Multe dintre acestea au efect anti-inflamator si proprietati antioxidante.

7. Varza

La 23 calorii la 100g, varza este un aliment slab in calorii care poate fi preparat la aburi, adaugata in ciorba sau chiar mancata cruda, in salata. Frunzele contin mai mult decat cantitatea necesara de vitamina K si mai mult decat jumate din cantitatea necesara de vitamina C.

In America, un studiu a realizat ca consumul de varza si al altor mancaruri bogate in flavonoizi scade riscul de deces datorita bolilor cardiovasculare. Polifenolii din varza de asemenea previn bolile cardiovasculare si reduc tensiunea arteriala.

8. Zucchini

O ceasca de Zucchini contine 20 de calorii si o treime din cantitatea necesara de vitamina C. Acesta imbunatateste sanatatea inimii, reduce colesterolul si inflamatiile.

9. Conopida

Conopida contine 14 calorii pe jumatate de ceasca, asadar este foarte slaba in calorii. Contine aproape jumatate din necesarul zilnic de vitamina C si o cantitate decenta de vitamina K si folati. Sulforanul gasit in conopida scade semnificativ echilibreaza tensiunea arteriala si imbunatateste functiile rinichilor. De asemenea, imbunatateste functia celulara. Contine si colina care previne toxinele induse de creier in timpul copilariei.

10. Kale

Kale contine 33 calorii pe ceasca si 684% din necesarul zilnic de vitamina K. Deficienta acestei vitamina contribuie la fracturarea oaselor, deoarece vitamina K joaca un rol crucial in absorbtia de calciu.

De asemenea, este bogata in vitamina A si are beneficii productiei de sebum, a functiei imunitare, a vedderii si a functiei reproductive.

11. Morcovii

Un morcov mare contine 30 calorii si 200% din vitamina A. Acest morcov scade riscul de boli de inima cu pana la 32% si scade riscul de infarct la femei.

12. Broccoli

Jumatate de ceasca de broccoli contine 27 calorii si este super bogata in vitamina K si vitamina C. De asemenea contine si vitamina A si folati.

13. Sparanghelul

Acesta are 32 calorii la o ceasca si contine cantitati masive de selenium. Contine de asemenea asparagina, un amino acid cu proprietati diuretice.  Acesta are nenumarate beneficii pentru sanatate.

14. Pepenele

Pepenele are doar 46 calorii la o ceasca si este o gustare dietetica extraordinara. Acest fruct are legatura stransa cu castravetii si bostanii. Este sanatos pentru nima deoarece contine caretenoida, un antioxidant gasit in general la rosii.

Crescand cantitatea de aceste alimente slabe in calorii, nu va trebui sa compromiti satietatea si satisfactia in timpul dietei. Mananca sanatos!