După cum bine ştim fumatul este nociv pentru sănătate şi creşte riscul cancerului pulmonar, dar ceea ce nu ştiai este că fumatul poate afecta şi sănătate spatelui şi poate accentua durerea de trei ori mai mult.

În urma cercetărilor făcute la Universitate Northwestern, fumul de ţigară, implicit nicotina afectează creierul fumătorului şi modul de transmitere a informaţiei la creiere, astfel curerea este percepută mai accentuat. Această cauză este datorată interferenţei proteinelor din centrul nervos al durerii şi al anxietăţii.

Cercetările au fost făcute pe voluntari şi s-a constatat că durerea este de trei ori mai mare la fumători decât la nefumători. Ameliorarea durerii putându-se să se facă cu antiinflamatoare, dar singura metodă de prevenire a acestor dureri este să se renunţe la fumat.

Pizza – aliment sanatos?!

Pizza poate fi considerata un aliment sanatoas spre deosebire de alte mancaruri de genul fast food. Ea poate reprezenta un fel de mancare plin de substante nutritive.

Atunci cand gatim cu ingrediente sanatoase, mancarea nu poate fi altfel decat sanatoasa. De pilda, o pizza poate fi cu mult mai sanatoasa daca este gatita cu ulei de masline, sos de rosii, legume si grau integral. Ea scade risul de hipertensiune si previne atacul de cord.

Alte idei o pizza mai sanatoasa:

  • aluat cu un amestec de fainuri – 1/3 macinis, 1/3 faina de grau integral, si 1/3 faina alba, pentru un mai mare aport de fibre,
  • mai putin aluat pentru blat
  • pe langa sosul de rosii, combinatii cat mai light pentru topping-uri:
    • branza de capra, rosii uscate, oregano, busuioc
    • ridichi, ceapa verde, porumb, branza mozzarella
    • cartofi noi fierti, ceapa verde si sos de mustare (lamaie, mustar,
    • ulei de masline)
    • rosii proaspete, mozzarella, busuioc
    • zucchini sau dovlecei cu pesto si branza de capra
    • ciuperci cu spanac tras in ulei de masline cu usturoi
    • vinete si branza de capra
    • struguri negri cu rozmarin si branza de capra
    • masline cu anghinare si mozzarella