Hummusul este o mancare care a devenit foarte populara in ultimul deceniu, fiind extrem de gustos si hranitor. Acesta este bogat in fibre si chiar te ajuta sa slabesti. Hummusul este o mancare care reduce riscul diabetului de tip 2 si a bolilor cu inima. Mai mult de atat, te face sa te simti mai plin pentru mai mult timp.

Cu toate acestea, beneficiile sale nu se opresc aici. Citeste mai departe pentru a observa ce anume face hummusul o mancare atat de buna.

1. Hummusul creste nivelul de fier din organism

Humusul are ca ingredient principal nautul, care este o sursa extraordinara de fier. De asemenea, contine cantitati moderate de vitamina C care ajuta la absorbtia fierului. Anemia, o conditie cunoscuta datorata nivelurilor scazute de fier din fluxul sangvin poate fi de ajutor intr-o dieta bogata in surse de fier si vitamina C, precum nautul.

2. Hummusul scade riscul coagularii

Nautul face parte din familia de legume a lintelor, care sunt bogate in vitamina K. Alimentele care contin aceasta vitamina au proprietati anti-coaculare extraordinare. Nautul poate de asemenea sa ajuta la reducerea inflamatiilor.

3. Hummusul scade nivelul de zahar din sange

In calitate de carbohidrat complex, hummusul produce energie fara sa creasca riscul de cresterea prea mare a glicemiei. In schimb, aceasta mancare bogata in proteine de ajuta sa te simti mai plin si stabilizeaza nivell glicemic inainte sa il coboare inapoi.

Asta il face perfect pentru persoanele care sufera de diabet, insa mai mult de atat, poate imbunatati toleranta la glucoza, asadar scade riscul de a dezvolta probleme cu inima.

4. Hummusul reduce riscul de cancer

Bogat in acid folic, doar o ceasca de hummus contine 36% din necesarul de acid folic. Acesta este asociat cu riscul scazut al anumitor tipuri de cancer precum cancer colorectal, precum si alte boli ale inimii.

5. Hummusul scade nivelul de colesterol

Consumul in mod regulat al humusului s-a dovedit ca scade nivelul de colesterol mai ales cand nautul este folosit pentru inlocuirea painii si a cerealelor.

6. Hummusul te ajuta sa slabesti

Continutul ridicat de fibre al nautului te ajuta sa te simti mai plin si mai satisfacut ca niciodata. Un studiu recent a descoperit ca consumul humusului scade riscul obezitatii, precum si riscul nivelului glicemic.

Asadar data viitoare cand esti in cautarea unei gustari sanatoase, incearca niste hummus – te ajuta sa te simti mai plin pentru mai mult timp, prevenind foamea si mancatul in exces. Este in general accesibil ca pret si usor de gasit.