Ouale si branzeturile sunt doua mancaruri care merg foarte bine impreuna. Exista putine alimente pot intrece aceasta combinatie, din acest motiv dorim sa vorbim despre retete precum omleta cu branza. Stiai ca aceste mancaruri delicioase sunt mai mult decat o combinatie de alimente gustoase? Ele te pot ajuta sa previi diabetul de tip 2.

Ouăle și brânzeturile reduc riscul de diabet

Pana recent, ouale aveau o reputatie foarte proasta. Acestea erau considerate periculoase si se credea ca au stransa legatura cu bolile de inima, datorita cantitatii mari de colesterol. Cu toate ca acest mit a fost a fost distrus, multe persoane inca se mai uita la oua cu scepticism.

Conform unui studiu de la Universitatea din Finlanda, ouale poate fi cheia combaterii diabetului de tip 2.

4 oua pe saptamana reduc riscul de diabet cu 37%

Cercetatorii din Finlanda au examinat comportamentul a peste 2300 de barbati intre 42 si 60 de ani. Acestora li s-a oferit un test pentru a determina care este riscul bolilor de inima si au fost monitorizati pe parcursul a 20 de ani. In acest timp, peste 430 de barbati au fost diagnosticati cu diabet.

Dintre acesti oameni, cei care consumau oua in mod regulat au avut sanse mai mici de diabet decat cei care nu consumau. Consumul a doar 4 oua pe saptamana reduce riscul diabetuli cu pana la 37% mai mult decat barbatii care mancau doar un ou pe saptamana.

Studiul a constatat ca pe langa colesterol, ouale contin numeroase beneficii. De exemplu, scade glucoza si inflamatia din metabolism, scazand asadar riscul de diabet de tip 2.

Iaurtul gras si branza reduc discul de diabet cu 23% (Nu laptele)

In alt studiu, cercetatorii au descoperit ca consumul de branzeturi grase poate crete riscul de diabet de tip 2. Un lucru de tinut minte este faptul ca nu a spus nimic de lapte.

Iaurtul si branza, ambele sunt destul de bogate in grasimi. si sunt evitate de cei care doresc sa tina o dieta pentru a pierde in greutate.  Dar daca incerci sa eviti diabetul, un studiu sustine ca ar fi o idee mai buna sa adaugi aceste alimente in dieta.

Sursa de grasimi saturate este foarte importanta

Scopul studiului a fost sa clarifice riscul grasimilor pentru dezvoltarea diabetului de tip 2. In loc sa se concentreze pe grasimile saturate, cercetatorii au cautat diferite surse de grasime saturata.

Si carnea si branzeturile contin grasime saturata, dar anumiti acizi grasi saturati sunt mai comuni in branzeturi decat in carne. Aceasta diferenta poate fi motivul pentru care cei care mananca carne au un risc mai mare de a dezvolta diabet de tip 2 iar cei care mananca branza au un risc mai scazut de diabet de tip 2.

Bineinteles, tot trebuie sa ai grija la numarul de calorii consumat doarece consumul prea mare de branzeturi poate duce la obezitate, o cu totul alta problema. Dar daca esti destept si mananci istet, vei putea combate diabetul prin simpla adaugare a unor alimente in dieta ta.